dimecres, 17 d’abril del 2013

EL DRET A DECIDIR COM A COARTADA UNS COPS I COM A EXCUSA ALTRES

EL DERECHO A DECIDIR COMO COARTADA UNAS VECES Y COMO EXCUSA OTRAS.

Continua la red caliente con el tema de la envestida separatista, estos días ha subido un poco la temperatura con el video de una joven que habla mal de lo que li enseñaron sus padres… En uno de estos debates, a poco de iniciarse y cuando unos cuantos le dábamos argumentos, datos, hechos y fuentes, una separatista se nos despide diciendo: “Tan sencillo como darnos la posibilidad de decidir a los catalanes”…
Claro, derecho a decidir desde la presión i nos lo decía a unos cuantos catalanes que estábamos debatiendo con ella. Le queríamos explicar lo siguiente, pero se nos ha ido. Aquí hay una cosa, ¿Alguien puede hablar de derecho a decidir con amenazas, coacciones, mentiras, falsedades, adoctrinamientos, ataques…? Solo tres ejemplos bien recientes: En La Garriga acto de Ciutadans, algunos vienen a reventar el acto, tres mujeres mirando y diciendo pestes de todo… Un conocido les dice que ja está bien con energía y le lanzan todo tipo de insultos. “¿Él es el violento?”- En TV3 en un programa supuestamente ‘serio’ habla un supuesto ‘experto’ sobre la posibilidad de que Catalunya se alíe con China… “Tiene armas nucleares ¿No?” . Y por deslealtad y falta de decisión todo un grupúsculo, reducido pero chillón, alrededor del pequeño CCN que hace campañas europeas y de ámbito “internacional” para pedir que no compren, inviertan, hagan negocios con ‘Espanya’… “¿Con toda España, o descontamos la Caixa, Abertis, …?”.
Pero se utiliza el supuesto único, sagrada, como un constructo resuelvelotodo, ‘derecho a decidir’ para hablar del derecho de autodeterminación que queda claro que es para los pueblos colonizados. Y este no tiene amparo en nuestro marco constitucional –más votado en Cataluña que en el conjunto de España-, ni en el derecho comparado, ni tampoco en el derecho constitucional.
Las leyes las hacen nuestros representantes, como también los presupuestos… Aquí es necesario decir que hay una responsabilidad tanto por parte de ERC como de CiU en el tema del gasto autonómico, sistema de financiación, “bonos patrióticos”, falta de liderazgo, peajes, inversiones, etc. Has sido la muleta, apéndice o socio necesario durante muchos años con Zapatero. Y han llegado a acuerdos que se deben cumplir, no se vale decir que, por ejemplo, el tope de déficit es culpa de Madrid cuando este como otros temas se pactaron con CiU también. Y el sistema de financiación actual con el tripartito…
Y por último, que de argumentos hay más, pero no debemos abusar de ellos. ¿Qué ha dicho el consejero Gordó tan solo hace un día? ¿Y el president Mas en el Baix Llobregat? ¿Y que piensan de todo ello Duran y compañía?

EL DRET A DECIDIR COM A COARTADA UNS COPS I COM A EXCUSA ALTRES
Continua la xarxa calenta amb el tema de l’envestida separatista, aquest dies ha pujat un pel l’escalfor amb el video d’una jove que malparla del que li van ensenyar els seus pares... En un d’aquests debats, a poc d’iniciar-se i quan uns quants li donàvem arguments, dades, fets i fonts, una separatista s’ha acomiadat dient: ”Tan senzill com donar-nos la possibilitat de decidir als catalans”...
Clar, dret a decidir des de la pressió i ens ho deia a uns quants catalans que estàvem debatent amb ella. Li volíem explicar el següent, però se n’ha anat. Aquí hi ha una cosa, algú pot parlar de dret a decidir amb amenaces, coaccions, mentides, falsedats, adoctrinaments, atacs... ? Només tres exemples ben actuals: A la Garriga acte de Ciutadans, alguns venen a rebentar l'acte, tres dones mirant i dient pestes de tot... Un conegut els diu que ja està bé amb energia i li etziben insults. "Ell és el violent?". A TV3 en un programa suposadament 'seriós' parla un suposat 'expert' sobre la possibilitat que Catalunya s'aliï amb la Xina... "Té armes nuclears, oi?". I per deslleialtat i manca de decisió tot un grupuscle, reduït però cridaner, a l'entorn del petit CCN que fa campanyes europees i d'abast ''internacional' per demanar que no comprin, inverteixin, facin negocis amb 'Espanya'... "Amb tota Espanya, o descomptem la Caixa, Abertis, ...?".
Però s’utilitza el suposat únic, sagrat, com un constructe solucionadordetot, ‘dret a decidir’ per a parlar del dret d’autodeterminació que resta clar que és per als pobles colonitzats. I aquest no té empara en el nostre marc constitucional –més votat a Catalunya que al conjunt d’Espanya-, ni al dret comparat, ni tampoc al dret constitucional.
Les lleis les fan els nostres representants, com també els pressupostos... Aquí cal dir que hi ha una responsabilitat tant per part d’ERC com de CiU en el tema de la despesa autonòmica, sistema de finançament, ‘bons patriòtics’, manca de lideratge, peatges, inversions, etc. Han estat crossa, apèndix o soci necessari durant molts anys amb Zapatero. I han arribat a acords que cal complir, no s’hi val a dir que, per exemple, el topall de dèficit és culpa de Madrid quan aquest com altres temes es varen pactar amb CiU també. I el sistema de finançament actual amb el tripartit...
I per últim, que d’arguments n’hi ha més però no cal abusar-ne. Què ha dit el conseller Gordó només fa un dia? I el president Mas al Baix Llobregat? I què en pensen en Duran i companyia de tot plegat?





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada